Intresset för att boka en speeddatetid var stort. Större än vad Nordic Paper förväntade. Men det som de framförallt ser som positivt är all den positiva feedback de fått.
– Jag åkte nog Twister 10-15 gånger. Både med anställda, kunder och förbokade personer som ville ha en speeddate, säger företagets vd Per Bjurbom.
Dagen och kvällen, som totalt lockade nästan 4 000 personer till Stockholms nöjesfält, kan sammanfattas som en riktig succé.
– Vi hade valt att göra ett helt annat koncept än de flesta andra företag som var med som sponsorer och utställare. Vi är ett företag på frammarsch som hela tiden aktivt söker nya idéer, utmaningar och innovationer. Därför var det just detta vi efterlyste denna dag, säger Marie Stenquist, kommunikationsansvarig.
Att delta på ett sådant här event med hela spannet från kunder, leverantörer, studenter och andra i branschen är något unikt och viktigt. Men hur gick det då med idéer och annat som Nordic Paper efterlyste?
– Jo det gick bra. Vi hade många spännande möten med intressanta personer. Alla vi träffade hade något intressant att bidra med. På det stora hela var det en kanondag med många bra möten och intressanta föreläsningar, säger Marie Stenquist.